Kim jest nowy szef Play? Następca Jean Marca Hariona już wybrany!

Kim jest nowy szef Play? Następca Jean Marca Hariona już wybrany!

Grupa P4, dostawca usług telekomunikacyjnych pod marką Play, będzie mieć nowego prezesa. Dziś walne zgromadzenie wspólników P4, podjęło uchwałę o powołaniu do zarządu na stanowisko prezesa Kennetha Campbella. Harion zostaje w grupie Iliad. Ma on objąć stery telekomu od 10 listopada. Pełniący zaś tę funkcję obecnie Jean Marc Harion „pozostanie jednym z kluczowych zarządzających w Grupie Iliad” – poinformowało P4 w giełdowym komunikacie.

Spekuluje się, że Harion pokieruje jednym z telekomów z portfela Iliadu w Skandynawii. Jean Marc Harion roku czysto komórkowa sieć weszła na rynek usług przewodowego dostępu do internetu i stała się ważnym operatorem konwergentnym. Pozyskała inwestora strategicznego w postaci francuskiego Iliadu, sprzedała maszty hiszpańskiemu Cellneksowi, przejęła sieć kablową UPC Polska i założyła wspólnie z funduszem Infravia Capital joint venture Polski Światłowód Otwarty. Dzięki tym transakcjom po połroczu 2024 r. była najbardziej rentownym telekomem w Polsce, obsługującym ponad 16,6 mln użytkowników telefonii mobilnej i ponad 2 mln abonentów usług dla domu: stacjonarnego internetu, telewizji i telefonii stacjonarnej.

Ken Campbell zaczynał w A.T. Kearney. Przed przyjściem do P4 Jean Marc Harion miał już 25-letnie doświadczenie, a kierował Orange Egypt. To łączy go z nowym szefem Playa, który także pracował dla spółki Orange w Egipcie, tyle że dużo wcześniej (w latach 1999-2003). W randze dyrektora odpowiada za strategię i marketing rozwijającego się telekomu. Campbell zaczynał karierę w firmie doradczej A.T. Kearney w latach 90-tych. Po latach pracy na wysokich stanowiskach menedżerskich w telekomach na całym świecie (Vodafone Rumunia, Bite Litewa, Wind Mobile w Kanadzie, Ooredoo Tunezja, Inwi Maroco), założeniu spółki naprawiającej telefony Mobile Klinik, obecnie jest partnerem zarządzającym w firmie doradczej PMP Strategy. Świadczy ona usługi dla sektora telekomunikacyjnego, medialnego i technologii.

Kenneth Campbell uzyskał tytuł MBA London Business School oraz posiada licencjat z ekonomii Uniwersytetu Carleton w Ottawie.