Zespół cyber_Folks postanowił zaprzestać rozwoju Blugento i wprowadzić alternatywny projekt

Odpis nie ma wpływu na wynik EBITDA i przepływy pieniężne. Jak podano, decyzja o odpisie związana jest z dynamicznym rozwojem własnej, wewnętrznie wytworzonej, platformy do prowadzenia sklepów internetowych w modelu SaaS.

Na koniec września z narzędzia _Stores korzystało 1.403 płacących klientów, a w samym wrześniu 2024 roku pozyskano 174 nowych płacących klientów. „Tym samym, spółka zakłada zaniechanie dalszego rozwoju 'Platformy Blugento’, opartej na oprogramowaniu Magento” – napisano w komunikacie. Platforma Blugento była rozwijana przez rumuńską spółkę o tej samej nazwie, w którą cyber_Folks zainwestował w 2019 r.

„Jak wielokrotnie powtarzaliśmy – koncentrujemy się na rozwoju autorskich narzędzi, które pomagają funkcjonować naszym klientom w Internecie. Obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającym się produktem w obszarze e-commerce jest _Stores. Na koniec września br. skorzystało z niego 1.403 płacących klientów, a w samym wrześniu pozyskaliśmy 174 nowych płacących użytkowników.

„Tym samym nie widzimy potrzeby równoległego rozwoju Platformy Blugento, opartej na oprogramowaniu Magento. Rumuńska spółka Blugento, nadal będzie funkcjonować na rynku i generować przychody, niemniej wobec zaprzestania rozwoju technologii właściwa jest aktualizacja jej wartości” – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Robert Stasik, wiceprezes cyber_Folks.

Obecnie Grupa cyber_Folks posiada 45,84 proc. udziału w kapitale zakładowym spółki Blugento. Jakub Dwernicki, prezes cyber_Folks, poinformował, że spółka pracuje nad najnowszą wersją platformy _Stores 2.0. „Do końca 2025 roku chcemy dysponować najbardziej zaawansowaną technologicznie platformą e-commerce w regionie, która może obsłużyć ponad 90 proc. istniejących biznesów e-commerce” – powiedział.

W ramach optymalizacji struktury grupy i realizacji strategii w lipcu br. cyber_Folks sprzedał wszystkie posiadane akcje (33,34 proc.) w spółce Profitroom. Kwota transakcji wyniosła 97,5 mln zł, a po uwzględnieniu kosztów transakcyjnych i podatku od zysku, wpływ środków pieniężnych netto wyniósł ok. 82 mln zł. Transakcja ta zwiększy zysk netto grupy za trzeci kwartał o ok. 46 mln zł.

„Zarówno zrealizowana transakcja sprzedaży Profitroom, jak i odpis Blugento, zostaną rozliczone w trzecim kwartale. Nasze możliwości inwestycyjne i spadek zadłużenia pozwalają patrzeć optymistycznie na wyniki w kolejnych kwartałach” – powiedział Robert Stasik.