PKP Intercity kontynuuje rozwój – planuje ogłosić przetarg na ultranowoczesne szybkie pociągi
„`html
Dziesięciolecie Pendolino w Polsce
Niedawno minęła okrągła rocznica – dziesięć lat odkąd pociąg Pendolino pod barwami PKP Intercity wyruszył w swoją pierwszą podróż po Polsce. 14 grudnia 2014 roku Pendolino zabrało swoich pasażerów z Krakowa do Warszawy. W ciągu tej dekady zaszły istotne zmiany w zakresie rozwoju taboru i potrzeb polskich przewoźników kolejowych.
Planowane Inwestycje w Koleje Dużych Prędkości
Polski rząd planuje rozwój Kolei Dużych Prędkości (KDP) w ramach inwestycji związanych z Centralnym Portem Komunikacyjnym. PKP Intercity rozważa zakup nowych składów, aby wzmocnić swoją flotę.
Przetargi na Nowe Składy Elektryczne
Jesienią ogłoszono przetarg na zakup piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. PKP Intercity stara się uwzględniać potrzeby rynku oraz plany związane z Centralnym Portem Komunikacyjnym. W ramach przetargu, planowany jest zakup 42 piętrowych elektrycznych zestawów trakcyjnych z możliwością zamówienia dodatkowych 30 pociągów. Zakup obejmuje również usługi utrzymania przez 30 lat.
Specyfikacja Przetargu na „Piętrusy”
Przetarg na piętrowe EZT wzbudził kontrowersje, bowiem jego założenia miały wykluczać polskich producentów. Wśród firm zainteresowanych przetargiem znajdują się Stadler Polska, Siemens Mobility oraz Alstom Polska. Zaplanowane są rozmowy na temat specyfikacji pociągów oraz umowy utrzymaniowej na początku 2025 roku.
Zamówienia na Składy Szybkie
PKP Intercity analizuje możliwość zakupu składów rozwijających większe prędkości. Prezes spółki wspominał o argumentach na korzyść zakupu jednostek osiągających prędkości do 250 km/h oraz co najmniej 300 km/h. Analizy w tej sprawie trwają, a ostateczna liczba zamówionych pociągów jest przedmiotem bieżących analiz.
Posiadanie szybkich EZT przynosi wymierne korzyści dla pasażerów. PKP Intercity posiada obecnie 20 pociągów Pendolino, a seria ta cieszy się znacznym zainteresowaniem dzięki oferowanemu standardowi podróży, który firma pragnie zapewnić większej liczbie pasażerów. Pociągi te zostały wyprodukowane przez francuski koncern w Savigliano we Włoszech.
„`