Strata netto jednostki dominującej Eurocashu wyniosła w II kwartale 7,8 mln zł wobec 38,3 mln zł zysku rok wcześniej i wobec 16,2 mln zł zysku oczekiwanego przez rynek. Skonsolidowany zysk netto wyniósł w II kw. 0,1 mln zł. EBIT wyniósł 62,6 mln zł wobec 112,1 mln zł zysku przed rokiem i wobec konsensusu 84,6 mln zł zysku.
Skonsolidowana sprzedaż grupy w II kwartale 2024 r. spadła o 2,5 proc. rdr do 8,171 mld zł. Konsensus wynosił 8,388 mld zł. Po I półroczu grupa miała 15.792,1 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 1,1 proc. rdr. EBITDA spadła o 16 proc. rdr do 364,8 mln zł. Strata netto przypisana jednostce dominującej wyniosła 94,6 mln zł wobec 13,3 mln zł straty przed rokiem.
Spółka podała w raporcie, że na spadek sprzedaży grupy w I półroczu wpływ miały spadki sprzedaży zanotowane w segmencie Hurt (-2,6 proc. rdr) oraz Detal (-3,7 proc. rdr), którym towarzyszył wzrost sprzedaży w segmencie Projektów o 13,9 proc. Dynamika sprzedaży LFL dla stałej liczby hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry wyniosła -5,7 proc. w II kwartale 2024 r. oraz -5,4 proc. w I półroczu 2024 r.
Sprzedaż detaliczna realizowana przez sklepy „Delikatesy Centrum” w ujęciu LFL spadła 4,4 proc. w II kwartale 2024 r. oraz wzrosła 0,3 proc. w całym półroczu. EBITDA segmentu Hurt wyniosła w II kwartale 185,9 mln zł, a I półroczu 329,9 mln zł. EBITDA segmentu Detal wyniosła w II kwartale 81,2 mln zł. W I połowie roku EBITDA segmentu sięgnęła 130,7 mln zł.
W segmencie Projektów w II kwartale EBITDA była ujemna, strata wyniosła 4,7 mln zł. W I połowie roku strata BITDA wyniosła 16,9 mln zł.
Poniżej przedstawiamy wyniki Eurocashu w drugim kwartale 2024 r. i ich odniesienie do konsensusu PAP oraz do poprzednich wyników.