Niemiecka firma zatrudni 1900 pracowników w Polsce. Otwarcie dużego zakładu.

Podczas otwarcia przedstawiciele niemieckiej firmy podkreślali, że rynek europejski jest podstawą ich działalności. „Generujemy tu 80 proc. naszych przychodów i tym samym jesteśmy największą firmą e-commerce na kontynencie. Nasze zaangażowanie na rzecz silnej Europy i dostatniej przyszłości jest niezachwiane” – mówił przewodniczący Rady Nadzorczej Otto Group prof. dr Michael Otto.

To kolejna inwestycja grupy w tym roku – w lecie otworzono magazyn wahadłowy w Altenkunstadt w Bawarii. Obiekt Otto Group w Iłowej zbudowano na działce o powierzchni 260 tys. metrów kwadratowych. Kompleks budynków został rozmieszczony w dziewięciu halach o łącznej powierzchni około 118 tys. m kw. i powierzchni użytkowej wynoszącej 268 tys. m kw. Oznacza to, że sama firma w Iłowej znajduje się zaledwie – chwali się firma, która w związku z tym spodziewa się szybszego rozwoju.

„W ostatnich latach znacznie rozwinięliśmy nasze procesy i ” – powiedział Kay Schiebur, członek zarządu ds. serwisów biznesowych Otto Group odpowiedzialny za usługi. „Wielu naszych kolegów w obu tych niemieckich lokalizacjach pochodzi z Polski, co po raz kolejny podkreśla bliskie więzi między tymi dwoma krajami” – dodał z kolei Michael Otto.

Sercem zakładu ma być sorter kieszeniowy, który umożliwi zautomatyzowaną kompletację zamówień. Pracując z prędkością do pół metra na sekundę, może transportować nawet 18 tys. produktów na godzinę. Oznacza to, że nawet otwarcie nowego niemieckiego giganta oznacza nowe miejsca pracy.

To m.in. właśnie dlatego na otwarciu pojawił się wicepremier Krzysztof Gawkowski. „Cieszę się, że silne europejskie firmy, takie jak Otto Group, dostrzegają. Ważne jest, aby firmy stawały się częścią regionalnego ekosystemu, dostrzegały wyzwania w regionie i angażowały się w współpracę z lokalną społecznością” – powiedział wiceminister cyfryzacji podczas otwarcia zakładu.

„Inwestycja jest odważna, tworzy atrakcyjne miejsca pracy […]” – dodał. Firma działa na rynkach ponad 20 krajów. To jedna z najważniejszych i najbardziej ugruntowanych marek w niemieckim handlu.