Akcje firmy V-Max pomyślnie zainaugurowały swoją obecność na rynku NewConnect

„`html
Debiut akcji V-Max na NewConnect
Firma V-Max, zajmująca się przetwórstwem tworzyw sztucznych, zadebiutowała na rynku NewConnect. Na otwarciu sesji akcje sprzedawano po 7,1 zł, co oznaczało wzrost o 20,3%. W trakcie dnia ich wartość wzrosła do 10,65 zł, co przekładało się na wzrost aż o 80,5%. Cena zamknięcia również wyniosła 10,65 zł.
Struktura akcjonariatu i działalność firmy
Arkadiusz Garczarek pozostaje dominującym udziałowcem firmy V-Max, posiadając ponad 90,5% głosów na walnym zgromadzeniu oraz 83,4% kapitału zakładowego. W tym roku firma sprzedała 173,7 tys. akcji serii F w drodze subskrypcji prywatnej, oferując je po 5,9 zł. W kwietniu nastąpiło zarejestrowanie podwyższenia kapitału zakładowego. Na NewConnect wprowadzono ponad 747,1 tys. akcji, co stanowi 20,8% wszystkich wyemitowanych papierów.
Specjalizacja i działalność produkcyjna
V-Max skupia się na produkcji plastikowych nakrętek, dozowników, butelek i kanistrów, bazując na przetwórstwie polietylenu o wysokiej gęstości i polipropylenu. Zmieniające się ceny tych surowców mają kluczowy wpływ na wyniki finansowe firmy. Produkcja odbywa się w podpoznańskiej miejscowości Wielkawieś, w obiektach wynajmowanych od V-Max Jagoda Wasielewska, która jest także prezesem firmy.
Dywersyfikacja bazy klientów
Głównymi odbiorcami V-Max są małe i średnie przedsiębiorstwa z branży chemicznej, kosmetycznej i spożywczej. Strategia firmy zakłada adresowanie swoich produktów do szerokiego grona odbiorców, aby minimalizować wpływ cykli gospodarczych.
Relacje i zależności biznesowe
Jednym z większych klientów V-Max jest firma Garchem, z którą łączy ją wspólny większościowy udziałowiec. Handel między firmami odbywa się po cenach rynkowych, co stwarza ryzyko, że utrata Garchem jako odbiorcy mogłaby wpłynąć na wyniki V-Max. Jednak Garchem posiada stabilną pozycję rynkową i prowadzi szeroką działalność.
Wyniki finansowe i rozwój
W ciągu pierwszych trzech kwartałów tego roku V-Max osiągnęło przychody w wysokości 9,9 mln zł i zysk netto 0,74 mln zł. Dla porównania, w tym samym okresie poprzedniego roku było to odpowiednio 5,5 mln zł i 0,22 mln zł. Zarząd firmy przypisuje ten wzrost intensywnemu rozwojowi firmy, polegającemu na pozyskiwaniu nowych klientów, zwiększaniu produkcji i asortymentu.
„`