InPost kontynuuje ekspansję w Italii - Rośnie liczba paczkomatów

Spółka informuje, że z końcem marca jej sieć we Włoszech zwiększyła liczbę aktywnych punktów o 40 proc. rok do roku (tzw. PUDO – skrót od angielskiego określenia Pick-Up and Drop-Off). Co daje łącznie ponad 122 tys. skrytek dostępnych przez całą dobę siedem dni w tygodniu – wylicza w sieciach społecznościowych Rafał Brzoska.

We Włoszech InPost jest obecny w 1882 miejscowościach, we wszystkich regionach kraju. Prezes firmy informuje, że ponad 5,5 miliona mieszkańców włoskich miast, m.in. Rzymu, Mediolanu, Neapolu i Florencji ma średnio 5 minut spaceru do najbliższego punktu paczkomatu. Mieszkańcy kraju mają też do dyspozycji 5 tys. punktów PUDO, gdzie mogą nadawać i odbierać przesyłki z ponad 200 sklepów internetowych. Od 2023 roku liczba paczkomatów zwiększyła się tam o ponad 87 proc.

Hiszpanie większość swojego czasu spędzają poza domem, dlatego możliwość odbioru przesyłki w dowolnym momencie jest dla nich znaczącym ułatwieniem – wyjaśnia w komunikacie firmy Nicola D’Elia, dyrektor generalny grupy InPost na Hiszpanię, Portugalię i Włochy. Doliczając zaś paczkomaty ustawione w Portugalii, gdzie ich liczba zwiększyła się w ciągu roku o 117 proc. Wszystkie tworzą tam największą, niezależną sieć punktów odbioru i nadania. Tam firma posiada też 1600 punktów odbioru i nadania (PUDO).

Chcemy być najmocniejszym graczem dostaw out-of-home w tym kraju – zapowiadał pod koniec maja Rafał Brzoska. Spółka informuje, że dzięki rozbudowanej sieci większość mieszkańców Londynu czy Manchesteru ma średnio siedem minut spacerem do najbliższej maszyny InPost. We Francji zaś polska firma zainstalowała 5 tysięcy paczkomatów.

Zysk netto spółki zwiększył się o 119,8 proc. do 254,8 mln zł. Szczególnie dobre wyniki odnotowano w Polsce i Wielkiej Brytanii. W naszym kraju, w pierwszym kwartale tego roku, InPost obsłużył 159 mln paczek, o 20 proc. więcej niż w tym samym okresie 2023 r. W minionym roku na wszystkich rynkach liczba obsłużonych przez InPost paczek przekroczyła 892 mln. Na wszystkie inwestycje firma zamierza przeznaczyć ponad miliard złotych.